Słowa kluczowe a reklama Amazon Ads – o czym warto pamiętać?

Prowadzenie działań marketingowych na wielu obszarach to w obecnych czasach jeden z najskuteczniejszych sposobów zwiększania świadomości marki online. Narzędziem, którym warto się zainteresować, jest bez wątpienia reklama Amazon Ads. Najlepszym sposobem na promowanie firmy na Amazon jest utworzenie kampanii sponsorowanej z listą produktów. System ten pozwoli Ci kierować reklamy na frazy lub słowa kluczowe, które są związane z Twoim produktem, dzięki czemu dotrzesz do klientów faktycznie zainteresowanych Twoją ofertą. Aby jednak reklama Amazon Ads okazała się rzeczywiście skuteczna, musisz zoptymalizować ją pod kątem odpowiednich słów kluczowych. Jak się za to zabrać? Czytaj dalej!

Czym są słowa kluczowe (keywords)?

Warto zacząć od tego, jak działa wyszukiwarka. Najprościej rzecz ujmując, sytuacja wygląda następująco: wpisujemy zapytanie do przeglądarki, a w efekcie otrzymujemy listę wyników wyszukiwania, z których te najciekawsze znajdują się u góry rankingu. Owa lista jest stworzona przez algorytmy wyszukiwarek właśnie za pomocą dopasowania wpisanych przez użytkownika słów kluczowych, które znajdują się w naszych materiałach na stronie. Słowa kluczowe są więc intencjami, które my – jako właściciele stron – musimy umieć określić.

Rodzaje fraz kluczowych

  • ogólne słowa kluczowe (zwykle jeden bądź dwa wyrazy wykorzystywane przez odbiorców, którzy jeszcze nie mają sprecyzowanych intencji),
  • słowa long tail (więcej niż dwa wyrazy, które świadczą o ustalonych preferencjach i potrzebach użytkowników),
  • słowa brandowe (związane z konkretną stroną, jej nazwą bądź domeną).

Jak szukać słów kluczowych?

Aby pozycjonowanie mogło być efektywne, musimy myśleć jak odbiorca, dla którego tworzymy materiały na stronie. Ustalając grupę docelową, spróbuj określić takie elementy jak płeć, wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania, zainteresowania oraz potrzeby. To doprowadza nas do sytuacji, w której możemy określić motywację (search intent).

Rodzaje zamiarów

Z sieci korzysta około 5 miliardów użytkowników. Można by więc powiedzieć, ile osób, tyle opinii. Jednak w kontekście pozycjonowania bierze się pod uwagę mikromementy, czyli frazy wpisywane do wyszukiwarki pod wpływem impulsu. Można więc wyróżnić:

  • zapytania informacyjne,
  • zapytania nawigacyjne,
  • zapytania komercyjne,
  • zapytania transakcyjne. 

Optymalizacja pod kątem słów kluczowych – wskazówki

Poszukiwanie słów kluczowych spełniających potrzeby odbiorców, a jednocześnie oddających charakter naszej działalności, nie jest prostym zadaniem. Możesz sobie pomóc i sięgnąć po możliwości współpracy z agencją SEO, która pozwoli Ci uniknąć potencjalnych błędów i zaoszczędzić czas. Jeśli jednak wolisz zajmować się tym samodzielnie, oto kilka wskazówek, dzięki którym Twoja reklama Amazon Ads okaże się rzeczywiście skuteczna.

  1. Przeanalizuj działania konkurencji – pod kątem lokalnym, krajowym i światowym w zależności od potrzeby.
  2. Stwórz content plan i kalendarium publikacji.
  3. Wykorzystaj potencjał rich snippets i direct answer. 
  4. Utwórz bank słów.
  5. Monitoruj wybrane frazy za pomocą dostępnych narzędzi. 

Podsumowanie

Jak widać, dobór właściwych słów kluczowych okazać się może kluczem do sukcesu nie tylko w przypadku pozycjonowania stron internetowych, ale również podczas promowania marki za pomocą płatnych kampanii marketingowych. Zoptymalizowana pod kątem odpowiednich fraz reklama Amazon Ads to świetny sposób na zaprezentowanie swojej oferty grupie docelowych odbiorców, co ma bezpośredni wpływ na zwrot z inwestycji i wyniki sprzedażowe. Przeprowadź więc dokładne badania i znajdź frazy, które trafnie opisują Twoje produkty, a z pewnością przybliżysz się do osiągnięcia swojego celu!