Dział marketingu jest odpowiedzialny za rozwój firmy i zarządzanie marką, a także promowanie sprzedaży. W przypadku firmy rozpoczynającej działalność, dział marketingu tworzy i realizuje strategię przyciągania klientów poprzez wdrażanie taktyk takich jak media społecznościowe, optymalizacja wyszukiwarek (SEO), reklama i e-mail marketing.

 

Dział ten jest również odpowiedzialny za tworzenie świadomości wśród rynku docelowego na temat produktu lub usługi. Robi to poprzez tworzenie w umysłach konsumentów obrazu produktu, który zwiększa jego postrzeganie i pożądanie. Celem jest sprawienie, aby potencjalni klienci uwierzyli, że produkt zaspokoi ich pragnienia i potrzeby. Aby to zrobić, dział marketingu określa rynek docelowy dla swojego produktu lub usługi, określa, jak może dotrzeć do tego rynku i reklamuje swoje produkty do potencjalnych nabywców. Na przykład, firma może określić, że jej rynek docelowy jest nastolatków, którzy kochają modę. Może wtedy zdecydować się na reklamowanie swoich produktów w centrach handlowych, gdzie nastolatki spędzają czas lub w programach telewizyjnych lub na stronach internetowych, które odwiedzają regularnie.

 

Kampanie marketingowe oparte są na badaniach demograficznych i analizach przeprowadzonych przez dział marketingu w tandemie z innymi działami w firmie. Na przykład, jeśli analiza wykaże, że licealistki mieszkające w Chicago kupują kosmetyki częściej niż jakikolwiek inny segment demograficzny, dział marketingu postawi na rozwój kosmetyków. Więcej o marketingu znajdziesz na stronie https://medialis.pl/ .